טיפול בתביעות - תיקים סגורים מאושרים לפרסום
מ"מכירת חיסול" לפיצוי של חצי מיליון: כיצד עמידה על זכויות הצילה עסק משריפה
שריפה עקב קצר חשמלי הותירה את בעלי חנות מוצרי החשמל בפרדס חנה במצב קשה. אך הקושי לא הסתיים בנזקי האש - חברת הביטוח דרשה מהם למכור את המלאי הפגום במחיר מופחת, במטרה להקטין את סכום הפיצוי.
זה היה הרגע בו נכנס לתמונה השמאי הפרטי שלמה שחר. בניגוד לדרישת חברת הביטוח, שחר עמד על כך שהמלאי אינו ראוי למכירה כלל. התעקשותו המקצועית הייתה המפתח להצלחה.
לבסוף, נאלצה חברת הביטוח לסגת מדרישתה למכירת המלאי הפגום. התוצאה: פיצוי מלא בסך 500,000 ₪ לבעלי העסק.
מקרה זה ממחיש את החשיבות הקריטית של ייעוץ מקצועי בתביעות ביטוח. לעתים, ההבדל בין הפסד כבד לבין הצלת העסק טמון בנכונות לעמוד על זכויותיך מול חברות הביטוח.
בית המשפט אימץ את עמדת השמאי שלמה שחר
המבוטחים הבחינו בהתנפחות בקירות ביתם במהלך חודש מאי 2019, ופנו לחברת הביטוח שמבטחת את ביתם.
חברת הביטוח שלחה נציג מטעמה לבית – ולאחר בדיקה קצרה קבע כי מדובר בנזקי איטום. בהתאם – המשפחה ביצעה עבודות איטום – אולם הנזקים המשיכו להחמיר.
במהלך חודש יוני 2019 – התובעים המשיכו להתלונן – ולביתם הגיע שמאי מטעם חברת הביטוח – וקבע, שוב, כי מדובר בנזקי איטום בלבד –בנוסף, העריך שמאי חברת הביטוח את נזקי המשפחה בסך של 6,500 ₪ בלבד. הנזקים המשיכו להתרחב – והתובעים פנו למר שלמה שחר לצורך ליווי והתנהלות מול נציגי חברת הביטוח.
בחודש ינואר 2021 עם החמרת הנזקים הגיע שוב נציג מטעם חברת הביטוח וזאת לאחר התערבותו של השמאי שלמה שחר והפעם, לראשונה קבעה חברת הביטוח שאכן יש נזילה בבית. העבודה הייתה לא מקצועית ולמעשה התובעים נותרו ללא מים חמים בקומה בביתם לאור התיקון של חברת הביטוח.
בחודש פברואר 2021 התרחשה נזילה נוספת – והפעם התובעים קראו לשרברב פרטי מטעמם – לאחר שבחברת הביטוח מסרו להם כי "המקום צריך להתייבש".
בנוסף, בוצעה בדיקת איתור על ידי חברת א.ד. איתור נזילות בע"מ אשר מיפתה את מוקדי הדליפות שחברת הביטוח בחוסר מקצועיות לא פעלה לאתר ופספסה ובכך החמירה באופן בוטה את הנזקים בבית התובעים.
בהנחיית מר שלמה שחר בוצעה גם בדיקת תכולת רטיבות בבית אשר הראתה שיש רטיבות מתחת למרצפות בכל שטח הבית.
בנוסף, בוצע ביקור חוזר של שמאי חברת הביטוח בנוכחות מר שלמה שחר אולם שמאי חברת הביטוח לא שינה מעמדתו.
חברת הביטוח המשיכה לטעון שמדובר בנזקי איטום, ושנזקי הנזילות הם "מינוריים" ואף טענו שהתובעים מנסים "לשפץ" את ביתם על חשבון חברת הביטוח. ולמעשה – הותירו אותם ללא מענה.
נוכח הפערים העצומים – התובעים פנו למשרד עורכי הדין ליבוביץ – בבעלות עורכי הדין הילה ליבוביץ' לייזר וקובי ליבוביץ' והוגשה תביעה משפטית, אשר תיארה את השתלשלות האירועים ובצירוף דוח השמאי של מר שלמה שחר.
מונה מומחה מטעם בית המשפט אשר קבע באופן חד משמעי כי הוא מאמץ את קביעותיו של מאתר הנזילות אסי פייזק מחברת א.ד איתור נזילות וכי ההיפך הוא הנכון – נזקי האיטום הם מינוריים ביותר והנזקים בבית הינם כתוצאה מנזקי הנזילות שלא אותרו על ידי חברת הביטוח.
מומחה בית המשפט אימץ את עמדת השמאי מר שלמה שחר וקבע כי יש לבצע עבודות נרחבות בבית אשר כוללות בין היתר הרמת הריצוף בכל שטח הבית, לרבות עבודות צבע וכן פירוק המטבח שניזוק, וכן החלפת דלתות וארונות. המומחה אף קבע כי במהלך עבודות השיקום יש לפצות את התובעים בגין דיור חליפי.
מומחה בית המשפט קבע כי יש לפצות את התובעים בסך של 188,000 ₪ בתיק בו, חברת הביטוח הציעה לתובעים פיצוי בסך 6,500 ₪ ודחתה את טענותיהם בדבר קיומם של נזילות.
לאחר ניהול מו"מ ודיון בבית המשפט ובאמצעות משרד עוה"ד ליבוביץ' שילמה חברת הביטוח פיצוי בהתאם לדוח מומחה בית המשפט בצירוף הוצאות משפט ושכרי טרחת מומחים ועו"ד.
הלכה למעשה – פעולותיו של השמאי מר שלמה שחר במינוי מאתר נזילות מקצועי, ביצוע בדיקות מקיפות ופניה להגשת תביעה משפטית סיימו את הסבל של התובעים והביאו לכך שיקבלו את הפיצוי המגיע להם בגין שיקום ביתם ומכוח תנאי הפוליסה.
מהתראת תאגיד המים לפיצוי של 150,000 ₪: כיצד התעקשות הובילה לניצחון על חברת הביטוח
התראה מתאגיד המים חשפה נזילות מרובות בבית משפחת סבן. חברת "מדיטסט" איתרה מספר מוקדי דליפת צנרת, אך חברת הביטוח העריכה את הנזקים ב-27,000 ₪ בלבד ודחתה את התביעה, בטענה ל"מחזור" תביעה משנת 2019.
בעקבות זאת, המשפחה פנתה לשמאי שלמה שחר ולעו"ד קובי ליבוביץ'. לאחר התערבות משפטית, חברת הביטוח שילמה מקדמה של 27,000 ₪, מכירה לראשונה בכיסוי הביטוחי.
הוגשה תביעה משפטית, ומומחה מטעם בית המשפט דחה את טענת ה"חפיפה" של חברת הביטוח. הוא קבע כי נזקי 2020 עומדים בפני עצמם, כפי שטען שלמה שחר, והעריך את הנזקים ב-150,000 ₪ בתוספת עלויות דיור חליפי.
לבסוף, לאחר משא ומתן, שילמה חברת הביטוח את הסכום המלא בתוספת הוצאות - פי 5 מהערכתה המקורית! זוהי עדות חיה לכוחה של התעקשות מקצועית בהתמודדות מול חברות ביטוח.
מאבק מול חברת הביטוח: איך השגנו 120,000 ₪ ותיקון יסודי לזוג קשישים
זוג קשישים בני למעלה מ-80 מקרני שומרון מצא את עצמו במאבק מתיש מול חברת הביטוח. מים שחלחלו מהמקלחת בקומה העליונה פגעו בקונסטרוקציית המדרגות, יוצרים סכנת חיים ממשית. למרות המצב המסוכן, שמאי חברת הביטוח אישר רק תיקון צנרת בסיסי.
כאן נכנס לתמונה השמאי הפרטי שלמה שחר. בזכות התעקשותו והמקצועיות שלו, נאלצה חברת הביטוח לשנות את עמדתה. התוצאה: אישור לתיקון יסודי הכולל החלפת מדרגות וצנרת, בנוסף לפיצוי נדיב של 120,000 ₪.
זוהי דוגמה מובהקת לחשיבות הייצוג המקצועי בתביעות ביטוח, במיוחד כשמדובר באוכלוסיות פגיעות ובמצבים מסכני חיים.
איך השגנו פיצוי של 95,000 ₪ וחסכנו "טיול" לבית המשפט
שמאי מטעם חברת הביטוח טען כי "לא נמצאו נזילות מצנרת או ביוב..." ובכך דחה את התביעה. אך הסיפור לא נגמר כאן. בזכות ניסיון רב-שנים וציוד טכנולוגי מתקדם, הצלחנו לחשוף את האמת שהסתתרה מתחת לפני השטח.
גילינו כי בדירה קיימת תופעת "רטיבות קפילרית" בשולי הקירות מזה שנתיים - בעיה שקשה לאתר בבדיקה שטחית. הצגנו את הממצאים לחברת הביטוח באופן מקצועי ומשכנע, מה שהוביל להכרה בתביעה והשגת פיצוי משמעותי של 95,000 ₪. כל זאת ללא צורך בהליכים משפטיים מיותרים.
זוהי דוגמה מצוינת לכוחה של מומחיות אמיתית בהתמודדות עם חברות ביטוח ובפתרון בעיות מורכבות, תוך השגת פיצוי הוגן למבוטחים.
כל הזכויות שמורות לש. שחר שמאים - ארם 1 תל אביב